ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آشنایی با لامپ های LED

محسن باغبان
14 اردیبهشت 1400
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه

روشنایی الکتریکی زندگی بشر را در همه ی زمینه ها دگرگون ساخته و امکانات بی شماری را برای گسترش هرنوع فعالیت انسانی فراهم آورده است. در دنیای مدرن امروز بع دلیل کمبود منابع انرژی و هزینه بالای تولید آن، هدف اصلی انتخاب لامپ علاوه بر تامین نور کافی، صرفه جویی در مصرف انرژی است.این روزها لامپ های led بازار محصولات روشنایی را در تصرف خود درآورده اند. مزایای این نوع لامپ ها، آن ها را به جدی ترین جایگزین لامپ های کم مصرف بدل کرده است.

لامپ LED چیست؟

ال ایدی به معنای دیود ساطع کننده نور است. هنگامی که جریان الکتریکی از دیود ها می گذرد، بخشی از انرژی به شکل نور از آن ساطع میشود.LED ها از گذشته در الکترونیک مورد استفاده قرار می گرفتند، عموما برای خاموش و روشن بودن نمایشگرها در لوازم مولتی مدیا مورد استفاده قرار می گرفتند. در حال حاضر LED ها به صورت چیپ های کوچک هستند.

این نمونه لامپ ها بر اساس فناوری به سه دسته تقسیم می شوند:

1. POWER LED (لامپ های پاور )

پاور ال ای دی جزء اولین لامپ های LED در صنعت برق و روشنایی به شمار می آید.  LED پاور بدون اینکه گرم شود حداکثر نور را با مصرف پایین انرژی فراهم می کندو عمر آن طولانی است. شما می توانید تعداد زیادی از لامپ های POWER LED  را روی یک PCB ببندید و به عنوان یک پرژکتور می تواند نور زیادی را برای شما تامین کند.

          2. لامپ SMD

این نوع لامپ ها یکی دیگر از نمئنه هایس جدید LED هستند که به فناوری ساخت تجهیزات الکترونیکی براساس لحیم کاری بر روی برد اشاره دارد. ماژول های بکار برده شده برای اندازی، به اتصال مستقیم برق شهری نیاز دارند که استفاده از این راه انداز درایو را حذف کرده که تا حدودی نیز طول عمر لامپ ها کاهش پیدا می کند. یکی از مزیت هایس این لامپ ها زاویه 120 درجه آنهاست، از این رو فضای بیشتری را روشن میکند.

          3. لامپ COB

لامپ های ال ای دی COB متشکل از چند چیپ ال ای دی درون یک ماژول است که با فناوری مخصوص  ساخت LED مونتاژ می شود از ویژگی های بارز این ال ای دی می توان به مصرف انرژی پایین، تولید نور بالاو عمر طولانی اشاره کرد.

انواع لامپ های LED 

  1. لامپ های LED حبابی

لامپ های حبابی از جمله پر کاربردترین انواع لامپ ها محسوب می شود. طریقه تابش نور آنها به صورت مستقیم است9، 12، 15،20 وات تولید شده است. به دلیل شکل ظاهری و قابلیت پرتاب نور مستقیمی که دارد برای محیط هایی که نیاز به نور زیاد می باشدريال مناسب هستند.

    2. پنل های LED 

یک گزینه دیگر برای نور پردازی متفاوت ساختمان، بهره بردن از پنل سقفی ست. شار نوری بالا، بهره وری بیش از 90 درصد و زاویه تابش 120 درجه ای از خصوصیات بارز این نوع پنل ها محسوب می شود. این پنل ها به دو صورت توکار و روکار قابل استفاده می باشد و در توان های مختلف و ابعاد مختلف طراحی شده است.

          3. ریسه شلنگی و نواری

ریسه های تزئینی طرفداران خودشان را دارند. این ریسه ها در واقع روشنایی هایی باریک و بلند می باشند و به عنوان المانی تزئینی در نورپردازی بکار می روند از ریسه های ال ای دی برای نور مخفی، سقف کاذب، زیر کابینت ها، پلکان و جهای دیگر استفاده می شود.

          4. وال واشر 

وال واشر، قطعه ای است که از تعدادی لامپ در کنار هم به اشکال متفاوت چیده شده است. تعداد لامپ ها، اندازه آنها ومیزان توان هر کدام از لامپ ها بنا به نیاز و نوع پروژه متفاوت می باشد. بیشترین کاربرد وال واشرها در طراحی خارجی و نماهای بیرون ساختمان است.

      5.لامپ ال ای دی هالوژنی

از پر مصرف ترین لامپ های ال ایدی می توان لامپ هالوژنی رانام برد. این لامپ ها برای روشنایی عمومی، متمرکز و موضعی مورد استفاده قرار می گیرند. از مزایای مهم لامپ های هالوژن جدید این است که دارای شکل ظاهری زیبایی هستند. طول عمر بالاو صرفه جویی بیش از 85 درصد در مصرف انرژی از ویژگی های شاخص این نوع لامپ محسوب می شود.

تلتلن

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

شناخت انواع ریسه

شاید آن زمان که خانه ها با شمع روشن می شدند،کسی تصور نمی کرد روزی روشنایی خانه ...
محسن باغبان
08 خرداد 1400

لامپ فیلامنتی یا ادیسونی

لامپ های فیلامنتی در طبقه لامپ های زیبایی و هنری قرار دارند که علاوه بر ظاهر زیبا ...
محسن باغبان
29 بهمن 1400

براکت چیست؟

براکت دیواری همان مهتابی است،اما با طول عمر بیشتر،روشنایی بیشتر و مصرف برق کمتر. براکت ها یکی ...
محسن باغبان
29 بهمن 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader